Ook naast het veld zijn voetballers niet te vertrouwen. Zonder dat je het weet heb je ruzie met ze. Joey Barton, speler van Newcastle, verkocht op straat iemand een mep omdat een mannen hem kwam uitlachen met zijn gemiste penalty van afgelopen weekend. Joey Barton liet het daar niet bij en gaf ze een paar rake klappen.
zondag 15 maart 2009
Fight
Voetbal is niet altijd een feest. Sommige spelers vinden het af en toe eens nodig om van een wedstrijd een vechtpartij te maken. Ze doen dit in eerste instantie om zich te beschermen maar dikwijls zie je toch dat ze vrijwillige iemand blesseren. Bij het volgend filmpje mag je zelf oordelen of de spelers het uit eigen verdediging doen of echt om sensatie op te wekken.
zondag 8 maart 2009
River Plate-spits Fabbiani moet kilo's afvallen

Cristian Fabbiani moet zijn eetgewoontes aanpassen en kilo's kwijtraken. Anders blijft de spits bij River Plate aan de kant.
De eetgewoontes van de 25-jarige spits, die zijn bijnaam El Ogre dankt aan de gelijkenis met de tekenfilmfiguur Shrek, waren onderwerp van gesprek na de ontboezemingen van zijn moeder op televisie.
De discussie heeft een serieuze wending genomen nu trainer Néstor Gorosito Fabbiani de wacht heeft aangezegd. 'Hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen en afvallen. Van mij hoeft hij geen 92 te wegen, maar hij moet op de 97 komen. Op dit moment weegt hij net iets meer dan honderd kilo.'
Johan Cruijff uitspraken(2)
"In voetbal is het simpel: je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent, moet je zorgen dat je op tijd vertrekt."
Bailly's nieuw huis in Duitsland
Logan Bailly, eerste doelman bij Borussia Mönchengladbach, heeft een rondleiding in zijn nieuw huis gegeven. Hij deed dit met veel fierheid en zei dat het een eenmalig gebeuren is.
Mönchengladbach staat momenteel laatste in de Duitse Bundesliga en is dus een grote degradatiekandidaat. Bailly, inmiddels 24 jaar, werd prof in 2002 en maakte zijn debuut bij RC Genk. Een jaar later ging hij aan de slag bij Heusden Zolder. Omdat hij een natuurtalent was, zette hij al snel terug de stap richting Genk. Tot vorig jaar was hij er dus vaste waarde, maar wilde naar eigen zeggen een nieuw avontuur aangaan. Vandaar dat hij de overstap naar Duitsland maakte.
In 2005 werd Bailly zelfs vader van een dochtertje. Haar naam is Destiny. Omdat Bailly zielsveel van haar houdt liet hij een tatoeage op zijn arm zetten.
Mönchengladbach staat momenteel laatste in de Duitse Bundesliga en is dus een grote degradatiekandidaat. Bailly, inmiddels 24 jaar, werd prof in 2002 en maakte zijn debuut bij RC Genk. Een jaar later ging hij aan de slag bij Heusden Zolder. Omdat hij een natuurtalent was, zette hij al snel terug de stap richting Genk. Tot vorig jaar was hij er dus vaste waarde, maar wilde naar eigen zeggen een nieuw avontuur aangaan. Vandaar dat hij de overstap naar Duitsland maakte.
In 2005 werd Bailly zelfs vader van een dochtertje. Haar naam is Destiny. Omdat Bailly zielsveel van haar houdt liet hij een tatoeage op zijn arm zetten.
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/mediatheek/1.485105
zondag 1 maart 2009
Johan Cruijff uitspraken (1)
"Mensen zeggen ook dat een ploeg die met tien man speelt gevaarlijker is dan een ploeg met elf man. Hoe vaak heb je dàt nou niet gehoord? Dat komt alleen maar, omdat vijf van die elf denken: ik doe een stapje minder, terwijl vijf van die tien er juist een schepje bovenop doen. "
Mourinho manager van ManU?

José Mourinho, de huidige coach van Inter Milaan, is volgens Rio Ferdinand de ideale opvolger van Alex Furguson. Furguson is momenteel 67 jaar en ziet stilaan het einde van zijn carrière aankomen als manager van ManU.
Ferdinand is lovend over Mourinho: "Hij is een speciale man, een man met een talent waarover weinigen beschikken om een team te coachen. Hij is dan ook de ideale keuze om Alex te vervangen".
Mourinho, die op dit moment aan de slag is bij Inter in de Serie A, beleefde al drie mooie jaren bij het Engelse Chelsea. Met Chelsea won hij twee Premier Leagues titels en won in 2007 de FA Cup. Met Inter staat hij momenteel autoritair aan de leiding. De tweede in de stand, Juventus, volgt op zes punten.
donderdag 26 februari 2009
Pfaff spreekt Duits
Jean-Marie Pfaff, een van de beste keepers van ons land, speelde 6 seizoenen bij het Duitse Bayern München. Hij kann dan ook Duits spreek met twee vingers in zijn neus. Of toch niet...
Mourinhou: The special one!
Even een tussendoortje met een filmpje over Mourinho, de trainer van Inter Milaan.
Prachtig!
Prachtig!
Karlsruhe-aanwinst Drpic mag geen nummer 69
Hoge rugnummers zijn geen opvallende verschijnsels meer op de Europese velden. Maar voor Karlsruher SC-aanwinst Dino Drpic is het cijfer 69 uit den boze.

De DFL, de Duitse overkoepelende competitieorganisatie, heeft Karlsruher SC verboden Drpic met het seksueel geladen nummer op de rug te spelen. De Kroatische verdediger moet het doen met het cijfer 11 op zijn shirt. 'Dino en ik hadden het rugnummer 69 uitgezocht', vertelde Drpics vriendin Nives Celsius aan Bild. 'Maar hij mag dat helaas niet dragen.' Het bijzondere shirt was ook niet zonder reden gekozen. 'We waren het met Karslruhe eens. De club vond het een goed marketing-idee', aldus zaakwaarnemer Lopac. Het cijfer was namelijk ook een verwijzing naar de oorzaak van de breuk tussen Drpic en zijn voormalige club Dinamo Zagreb.
In de winterstop moest de verdediger vertrekken nadat hij met zijn vriendin in de middencirkel in het stadion van de Kroatische club seks had gehad. De DFL hield het op een andere reden voor de weigering. 'We hebben uit oogpunt van overzichtelijkheid de club gevraagd een lager nummer te kiezen', aldus Holger Hieronymus.

De DFL, de Duitse overkoepelende competitieorganisatie, heeft Karlsruher SC verboden Drpic met het seksueel geladen nummer op de rug te spelen. De Kroatische verdediger moet het doen met het cijfer 11 op zijn shirt. 'Dino en ik hadden het rugnummer 69 uitgezocht', vertelde Drpics vriendin Nives Celsius aan Bild. 'Maar hij mag dat helaas niet dragen.' Het bijzondere shirt was ook niet zonder reden gekozen. 'We waren het met Karslruhe eens. De club vond het een goed marketing-idee', aldus zaakwaarnemer Lopac. Het cijfer was namelijk ook een verwijzing naar de oorzaak van de breuk tussen Drpic en zijn voormalige club Dinamo Zagreb.
In de winterstop moest de verdediger vertrekken nadat hij met zijn vriendin in de middencirkel in het stadion van de Kroatische club seks had gehad. De DFL hield het op een andere reden voor de weigering. 'We hebben uit oogpunt van overzichtelijkheid de club gevraagd een lager nummer te kiezen', aldus Holger Hieronymus.
dinsdag 24 februari 2009
Doelman Liverpool flatert
Martin Hansen, de achttienjarige reservedoelman van Liverpool, maakte afgelopen zaterdag bij de reserven een flater van jewelste tegen aartsrivaal Everton. Na een spelonderbreking is het volgens een ongeschreven wet verplicht dat je de bal teruggeeft aan de tegenpartij. Everton respecteerde deze wet en kwam onverwacht op voorsprong.
Nadat Liverpool de bal buitentrapte omdat een Everton-speler geblesseerd op de grond lag, gaf Everton de bal terug aan Liverpool om zo blijk te geven dat ze iets af weten van fair- play.
Everton speelde de bal weliswaar recht naar het doel van Hansen, een bal die voor een keeper als Hansen helemaal geen probleem mag zijn om te controleren. Maar dit was buiten Hansen zelf gerekend. Hij liet de bal gewoon door zijn benen in doel verdwijnen. Kortom, een grote flater.
Nochtans is dze man een doelman met veel kwaliteiten, want Liverpool kaapte deze jonge man in 2006 weg bij Bröndby, een ploeg uit het bescheiden Denemarken. Hij is ook vaste klant bij het Deense nationale elftal. Volgens trainer Benitez heeft deze jongen echt heel veel in zijn mars, ook al beging hij zaterdag een misstap.
Nadat Liverpool de bal buitentrapte omdat een Everton-speler geblesseerd op de grond lag, gaf Everton de bal terug aan Liverpool om zo blijk te geven dat ze iets af weten van fair- play.
Everton speelde de bal weliswaar recht naar het doel van Hansen, een bal die voor een keeper als Hansen helemaal geen probleem mag zijn om te controleren. Maar dit was buiten Hansen zelf gerekend. Hij liet de bal gewoon door zijn benen in doel verdwijnen. Kortom, een grote flater.
Nochtans is dze man een doelman met veel kwaliteiten, want Liverpool kaapte deze jonge man in 2006 weg bij Bröndby, een ploeg uit het bescheiden Denemarken. Hij is ook vaste klant bij het Deense nationale elftal. Volgens trainer Benitez heeft deze jongen echt heel veel in zijn mars, ook al beging hij zaterdag een misstap.
zondag 22 februari 2009
Jens Lehmann: De rebel van de Bundesliga
Jens Lehmann, de veertigjarige doelman van VfB Stuttgart, is zaterdag nog maar eens door het lint gegaan tijdens de derby tegen Hoffenheim. Hij gooide de schoen van Salihovic, speler van Hoffenheim, woedend op het dak van zijn doel nadat hij die schoen verloor in een duel.
Het is overigens niet de eerste keer dat de Duitser zo'n toeren uithaalt. In het UEFA CUP-duel van afgelopen woensdag tegen Zenit, trok hij ook al de haarband van zijn teammaat Boulahrouz van het hoofd omdat hij een kopbalduel verloor. Daarna gooide hij d
e band achter zijn doel. De Nederlander Boulahrouz winst niet wat hem overkwam. Naast het feit dat hij spelers bedreigde, oefende hij ook al kritiek uit op de scheidsrechters. De scheidsrechter Schiri Rafati kreeg naar het hoofd geslingerd dat hij te veel fouten maakte. Lehmann reageerde op z'n Lehmann's en meende dat hij beschaamt zou zijn om nog als FIFA-scheidsrechter door te gaan als hij in de plaats van Rafati was.
Naast Boulahrouz moesten ook nog andere teamspelers van Lehmann eraan geloven. Na de 5-1 blammage tegen Bayern München in de Duitse beker, uitte hij in het bijzijn van 40 000 toeschouwers zijn ongenoegen tegen zijn trainer en drie van zijn teammaten. Hij kreeg hiervoor een boete van 120 000 EUR.
Het is overigens niet de eerste keer dat de Duitser zo'n toeren uithaalt. In het UEFA CUP-duel van afgelopen woensdag tegen Zenit, trok hij ook al de haarband van zijn teammaat Boulahrouz van het hoofd omdat hij een kopbalduel verloor. Daarna gooide hij d
e band achter zijn doel. De Nederlander Boulahrouz winst niet wat hem overkwam. Naast het feit dat hij spelers bedreigde, oefende hij ook al kritiek uit op de scheidsrechters. De scheidsrechter Schiri Rafati kreeg naar het hoofd geslingerd dat hij te veel fouten maakte. Lehmann reageerde op z'n Lehmann's en meende dat hij beschaamt zou zijn om nog als FIFA-scheidsrechter door te gaan als hij in de plaats van Rafati was.Naast Boulahrouz moesten ook nog andere teamspelers van Lehmann eraan geloven. Na de 5-1 blammage tegen Bayern München in de Duitse beker, uitte hij in het bijzijn van 40 000 toeschouwers zijn ongenoegen tegen zijn trainer en drie van zijn teammaten. Hij kreeg hiervoor een boete van 120 000 EUR.
zaterdag 21 februari 2009
McNish komt met schrik vrij
De Schotse autocoureur, Allan McNish, is ontsnapt aan de dood toen de Fransman Stephane Ortelli met zijn auto een crash maakte. Het incident vond plaats tijdens de 1000 km van Monza, een autocircuit in Italië.
Nadat McNish Ortelli voorbijstak kreeg de Fransman problemen met de remmen van zijn wagen. Dit technisch probleem veroorzaakte een spectaculaire crash tegen een snelheid van 150 km/uur. De auto van Ortelli begon te draaien en toen de wind het voertuig ophief was er geen houden meer aan. Ortelli's auto vloog de lucht in en werd gecatapulteerd tegen de vangrails.
McNish zei:"Ik zag in mijn spiegel stof opwaaien, maar had niet meteen door wat daar de oorzaak van kon zijn. Plots zag ik Stephane's auto op enkele centimeters van mijn achtervleugel de lucht in gaan." McNish voegt hieraan toe: "Op dat moment zelf was ik uiteraard meer bezig met Stephane dan dat ik het gedacht had net ontsnapt te zijn aan een zware crash."
Stephane Ortelli mankeert wonderwel niets ernstig. Buiten een paar breuken en een lichte hersenschudding is hij vrijwel ongeschonden uit de strijd gekomen.
Bekijk het filmpje!
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/sportvideos/article1890642.ece
Nadat McNish Ortelli voorbijstak kreeg de Fransman problemen met de remmen van zijn wagen. Dit technisch probleem veroorzaakte een spectaculaire crash tegen een snelheid van 150 km/uur. De auto van Ortelli begon te draaien en toen de wind het voertuig ophief was er geen houden meer aan. Ortelli's auto vloog de lucht in en werd gecatapulteerd tegen de vangrails.
McNish zei:"Ik zag in mijn spiegel stof opwaaien, maar had niet meteen door wat daar de oorzaak van kon zijn. Plots zag ik Stephane's auto op enkele centimeters van mijn achtervleugel de lucht in gaan." McNish voegt hieraan toe: "Op dat moment zelf was ik uiteraard meer bezig met Stephane dan dat ik het gedacht had net ontsnapt te zijn aan een zware crash."
Stephane Ortelli mankeert wonderwel niets ernstig. Buiten een paar breuken en een lichte hersenschudding is hij vrijwel ongeschonden uit de strijd gekomen.
Bekijk het filmpje!
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/sportvideos/article1890642.ece
Ontsnapte patiënt doet mee aan cross
Op het WK-veldrijden in het Nederlandse Hoogerheide had winnaar Niels Albert een extra concurrent zonder dat hij het wist.
Een man van 49 was ontsnapt uit zijn psychiatrische instelling in Breda en startte aan het WK-veldrijden met de ambitie de cross te winnen. Maar na amper een ronde moest de man zijn droom al opbergen, want de politie had hem al snel bij de lurven. Naderhand vertelde de man op het politiebureau dat hij echt niets liever wilde dan het WK te winnen.
Na een halfuur ondervragen, bekende de man overigens dat hij het WK was gestart met een gestolen fiets en dat hij amper 1 dag had getraind voor het WK. De man zit ondertussen veilig terug in zijn instelling.
Een man van 49 was ontsnapt uit zijn psychiatrische instelling in Breda en startte aan het WK-veldrijden met de ambitie de cross te winnen. Maar na amper een ronde moest de man zijn droom al opbergen, want de politie had hem al snel bij de lurven. Naderhand vertelde de man op het politiebureau dat hij echt niets liever wilde dan het WK te winnen.Na een halfuur ondervragen, bekende de man overigens dat hij het WK was gestart met een gestolen fiets en dat hij amper 1 dag had getraind voor het WK. De man zit ondertussen veilig terug in zijn instelling.
Painful guide to the long throw
De lange inworp is in het hedendaagse voetbal een belangrijk wapen om je tegenstander onder druk te zetten. Een speler uit de derde klasse van England heeft deze boodschap toch wel iets te letterlijk genomen. Bekijk het filmpje en pas op voor de bal!
zondag 15 februari 2009
Frank Lampard gedumpt door Spaanse echtgenote
De verhouding tussen de middenvelder van Chelsea, Frank Lampard, en zijn Spaanse echtgenote Elen is niet meer. Elen, een Spaans ex-model, verbrak de relatie onmiddellijk na de terugkeer van een vakantie in Florida zonder Frank. Naar alle waarschijnlijkheid ligt niet alleen daar de oorzaak van de breuk.
Die welbepaalde vakantie in Florida heeft Elen de knoop doen doorhakken. Terwijl Lampard met Chelsea een 3-0
nederlaag leed tegen rivaal Manchester United, genoot Elen samen met een vriend, de kinderen en een nanny van een vakantie in Florida. De thuiskomst was voor Lampard een harde klap in het gezicht toen Elen aangaf dat ze de relatie wilde beëindigen. De grootste slachtoffers van deze beslssing zijn ongetwijfeld de twee kinderen, Luna en Isla. Omdat Elen haar contact met de kinderen niet wil verwaarlozen, heeft ze een huis gekocht op amper 10 minuten vanwaar ze met Frank woonde. Volgens een goede vriend van Lampard was de liefde tussen de twee weg, maar is dit het ergste wat het Spaanse ex-model kon doen. "Frank en ik gingen alsmaar meer onze eigen weg. Normaal blijven we altijd samen in het uitgangsleven, maar op een avond vertrok ik zonder hem omdat hij andere meiden meer aandacht gaf. In 2007 dook hij zelfs in bed met onze persoonlijke taxichauffeur Montserrat Lucas, een zwartharige schoonheid uit Las Vegas."
nederlaag leed tegen rivaal Manchester United, genoot Elen samen met een vriend, de kinderen en een nanny van een vakantie in Florida. De thuiskomst was voor Lampard een harde klap in het gezicht toen Elen aangaf dat ze de relatie wilde beëindigen. De grootste slachtoffers van deze beslssing zijn ongetwijfeld de twee kinderen, Luna en Isla. Omdat Elen haar contact met de kinderen niet wil verwaarlozen, heeft ze een huis gekocht op amper 10 minuten vanwaar ze met Frank woonde. Volgens een goede vriend van Lampard was de liefde tussen de twee weg, maar is dit het ergste wat het Spaanse ex-model kon doen. "Frank en ik gingen alsmaar meer onze eigen weg. Normaal blijven we altijd samen in het uitgangsleven, maar op een avond vertrok ik zonder hem omdat hij andere meiden meer aandacht gaf. In 2007 dook hij zelfs in bed met onze persoonlijke taxichauffeur Montserrat Lucas, een zwartharige schoonheid uit Las Vegas." Lampard werd voor het laatst gezien in het Londense Hyde Park met Elen en zijn kinderen. In januari werd het koppel zonder kinderen voor een laatste keer aangetroffen in het Knightsbridgerestaurant Zuma.
vrijdag 13 februari 2009
Rafael van der Vaert en K.J. Huntelaar doen hun zegje

De reserverol van Klaas Jan Huntelaar en Rafaël van der Vaert bij Real Madrid is een inspiratiebron voor heel de mediawereld. Zo speelde het Nederlandse tijdschrift 'Voetbal International' in op een foto die de journalisten namen tijdens een thuiswedstrijd van de Koninklijke. Voor alle duidelijkheid: Huntelaar is de linkse persoon op de foto en van der Vaert de rechtse persoon.
- Huntelaar: 'Dit zijn toch betere stoelen dan bij het Nederlands elftal'.
- Real Madrid blijft de rijkste club dankzij kredietcrisis. Van der Vaart: 'Ja, de club heeft voor 47 miljoen op de bank...'
- 'Klaas-Jan, heb jij het nummer van Van Basten nog?'
- 'Dit is mijn stoel Klaas!'
- Dus we worden gewoon doorbetaald? Ik moet dat boek van Winston Bogarde toch eens lezen.'
- 'Oost west, bij Ajax op ons best!
- 'Tja Klaas-Jan, daar zitten we dan op de tweede rang.'
- 'Thuis op de bank zie je alles toch beter...'
- Van der Vaart: 'Ik wist niet dat ze hier ook zo'n punt maakten van dat Valencia-shirt?!'
- 'Ramos!(trainer Real Madrid) Pannekoek!'
- Huntelaar en Van der Vaart nu zelfs op de bank van horrorelftal(slechtste elftal in Spanje).
- Van der Vaart tegen Huntelaar: 'Shit!! Volgens mij heeft Bert ons zien zitten!'
- Van der Vaart: 'Er is hier niemand. Weet je zeker dat we thuis spelen vandaag?'
Kanouté krijgt geldboete na politiek statement
De tuchtcommissie van de Spaanse voetbalbond heeft Frédéric Kanouté een boete van drieduizend euro opgelegd. De aanvaller van Sevilla toonde tijdens het bekerduel met D
eportivo La Coruña (2-1 zege) een T-shirt met daarop een politieke leuze. Kanouté was de maker van de 2-0 en vierde zijn treffer door zijn wedstrijdtrui over zijn hoofd te trekken. Daaronder was een shirt zichtbaar met een tekst waaruit duidelijk werd dat de Malinees het Palestijnse volk steunt in het conflict met Israël.Volgens de reglementen van de Spaanse voetbalbond zijn politieke boodschappen op shirts verboden. Het is de eerste keer dat die regels ook daadwerkelijk moeten worden toegepast.
eportivo La Coruña (2-1 zege) een T-shirt met daarop een politieke leuze. Kanouté was de maker van de 2-0 en vierde zijn treffer door zijn wedstrijdtrui over zijn hoofd te trekken. Daaronder was een shirt zichtbaar met een tekst waaruit duidelijk werd dat de Malinees het Palestijnse volk steunt in het conflict met Israël.Volgens de reglementen van de Spaanse voetbalbond zijn politieke boodschappen op shirts verboden. Het is de eerste keer dat die regels ook daadwerkelijk moeten worden toegepast.
Abonneren op:
Posts (Atom)
